Σας ενημερώνουμε ότι οι Επικουρικοί Τομείς του ΤΕΑΠΑΣΑ (ΤΕΑΕΧ, ΤΕΑΥΑΠ, ΤΕΑΥΠΣ) μετεφέρθησαν στο ΕΤΕΑΕΠ (Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης & Εφάπαξ Παροχών).
Παρακαλούμε για οποιαδήποτε πληροφορία εφεξής να επικοινωνείτε με το ΕΤΕΑΕΠ (www.eteaep.gov.gr) που εδρεύει επί της οδού Φιλελλήνων 13, στο τηλέφωνο: 210-32.75.000 / Φαξ: 210-32.75.043 / email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Ως εκ τούτου οι βεβαιώσεις της εφορίας, αρχής γενομένης από το οικονομικό έτος 2016, θα χορηγηθούν από το ανωτέρω ταμείο.
ΤΑΜΕΙΟ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (ΤΑ.Π.Α.Σ.Α.)
Ταυτότητα - Ιστορική Αναδρομή
Το έτος 2008, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 94 του ν.3655/08 (ΦΕΚ 58 Α΄), συστάθηκε, ως Ασφαλιστικός Φορέας και Ν.Π.Δ.Δ. εργαζομένων και συνταξιούχων της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού Σώματος το «Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας (Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α.)» νυν Ταμείο Πρόνοιας Απασχολούμενων στα Σώματα Ασφαλείας (ΤΑ.Π.Α.Σ.Α.) αποτελούμενο τότε από τους Κλάδους:
Επικουρικής Ασφάλισης,
Πρόνοιας, και
Υγείας
Η έναρξη λειτουργίας του Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. νυν ΤΑ.Π.Α.Σ.Α. ορίστηκε την 1η Οκτωβρίου του 2008, σύμφωνα με το άρθρο 94 του Ν.3655/2008 (Φ.Ε.Κ. 58, τ.Α).
Το Ταμείο ήταν υπαγόμενο, αρχικά, στην εποπτεία του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας. Από την 09-04-2013, με τη δημοσίευση του ν.4142/2013 (ΦΕΚ 83 Α΄) το Ταμείο τελεί υπό την εποπτεία του κ. Υπουργού Προστασίας του Πολίτη. Σήμερα, σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 4 περ. ιδ’ του Π.Δ.62/19 (ΦΕΚ 101 Α΄), το Τμήμα Δημοσιονομικής Παρακολούθησης, Αναφορών και Εποπτευόμενων Φορέων της Διεύθυνσης Δημοσιονομικής Διαχείρισης της Γ.Δ.Ο.Υ.Ε.Σ. έχει εκ μέρους του εν λόγω Υπουργού την εποπτεία επί του ΤΑ.Π.Α.Σ.Α.
Από την 01-09-2015 οι τρεις Τομείς του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης του τότε Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α, υπήχθησαν υποχρεωτικά με τις διατάξεις της υποπαραγράφου Ε.2 του ν.4336/2015 (ΦΕΚ 94 Α΄), στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (Ε.Τ.Ε.Α.) μετέπειτα Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Α.Π.) νυν Ηλεκτρονικός Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) και πλέον, διέπονται από τις διατάξεις της νομοθεσίας του.
Την 11-12-2020 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν.4760/20 (Φ.Ε.Κ. 247, τ. Α΄), «Ρυθμίσεις σωφρονιστικής νομοθεσίας, διατάξεις για το Ταμείο Προνοίας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου», με τον οποίο ο Φορέας μας, εκτός των άλλων, μετονομάστηκε από «Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας (Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α.)» σε ΤΑ.Π.Α.Σ.Α. και επήλθαν αλλαγές στην οργανωτική δομή (οργανόγραμμα) και τη σύνθεση του Δ.Σ..
Επίσης με την υπ’ αριθ. 8000/28/25-γ’ από 27-01-2021 Απόφαση κ. Υπουργού Προστασίας του Πολίτη (ΦΕΚ 542 Β΄), τροποποιήθηκαν-συμπληρώθηκαν, μεταξύ άλλων, οι διατάξεις του ν.3655/08 και με την υπ’ αριθ. 8000/28/25-η’ από 15-02-2021 Απόφαση κ. Υπουργού Προστασίας του Πολίτη (ΦΕΚ 696 Β΄ ), εγκρίθηκε η εκχώρηση αρμοδιοτήτων στους Προϊσταμένους οργανικών μονάδων ΤΑ.Π.Α.Σ.Α., αλλά και σε λοιπά αρμόδια όργανα αυτού, για τη σύννομη λειτουργία του.
Την 15-12-2022 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το Π.Δ. 84/2022 (ΦΕΚ 231 Α΄) που αφορά στον Οργανισμό του ΤΑ.Π.Α.Σ.Α.. Με την έκδοση του εν λόγω Οργανισμού εξειδικεύτηκε περαιτέρω η λειτουργία του Ταμείου.
Επισημαίνεται ότι το ΤΑ.Π.Α.Σ.Α. είναι ένας υγιής, πλεονασματικός και οικονομικά βιώσιμος ασφαλιστικός Φορέας σε βάθος πενήντα ετών, σύμφωνα με εγκεκριμένες αναλογιστικές μελέτες, που εκπονούνται κατά περίπτωση από αρμόδιες εταιρείες, οι οποίες επικαιροποιούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα προς διασφάλιση της διοικητικής και οικονομικολογιστικής του αυτοτέλειας.
Επιστροφή αχρεωστήτων ποσών μετά το πέρας των αναδρομικών κρατήσεων από τη Δ/νση Διαχ. Χρηματικού και τη λήψη εφάπαξ βοηθήματος
Σας ενημερώνουμε σχετικά:
Με το υπ’ αριθ. 17/4 από 2-6-2016 Πρακτικό/Απόφαση του Δ.Σ. του Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α., αποφασίστηκε η υποβολή από τους μετόχους Υπεύθυνης Δήλωσης με την οποία συμφωνούν και αποδέχονται το υπόλοιπο των εισφορών που θα συνεχίσει να παρακρατείται και να αποδίδεται μέχρι την λήξη των δόσεων, όπως παρακρατηθεί και συμψηφισθεί από το δικαιούμενο εφάπαξ χρηματικό βοήθημα.
Οι εισφορές υπέρ των Τομέων Πρόνοιας που θα συνεχίσουν να παρακρατούνται από τις υπολειπόμενες δόσεις των αναδρομικών διαφοράς αποδοχών (Ν. 4307/2014), συμφωνούν να τους επιστραφεί ως αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό, κατόπιν νέου αιτήματός τους μετά τη λήξη των δόσεων και την ολοσχερή απόδοσή τους στο Ταμείο.
Η επιστροφή στους δικαιούχους τ. μετόχους θα γίνει κατόπιν αιτήσεώς τους προς το αρμόδιο Τμήμα Ασφάλισης – Εσόδων του Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α.
Η αίτηση θα κατατίθεται στο Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α./Τμήμα Ασφάλισης-Εσόδων, ή εναλλακτικά μπορεί να αποστέλλεται μέσω φαξ στο 210–5276859, ή μέσω mail inc@teapasa.gr, ενώ για τυχόν διευκρινίσεις μπορούν να απευθύνονται στους υπεύθυνους χειριστές του Τμήματος (τηλ. 210-5276761-765, 731-732).
Στην αίτηση θα επισυνάπτεται Φ/φο ΙΒΑΝ Τραπεζικού Λογ/σμου (Εθνικής Τράπεζας), στον οποίον ο ενδιαφερόμενος θα είναι πρώτος δικαιούχος.
Περαίωση διαδικασίας επιστροφής αχρεωστήτως παρακρατηθέντων ποσών στους συνταξιούχους του Κλάδου Υγείας
Την 1 Νοεμβρίου 2018 καταβλήθηκαν μέσω Ε.Φ.Κ.Α. στους συνταξιούχους του Κλάδου Υγείας, τα παρακρατηθέντα ποσά, με τη διαδικασία που είχαμε αναφέρει σε προγενέστερη ανακοίνωσή μας.
Όσον αφορά, την επιστροφή κρατήσεων σε νόμιμους κληρονόμους συνταξιούχων που απεβίωσαν (χωρίς μεταβίβαση σύνταξης) σας ενημερώνουμε ότι:
Σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. Σ60/3/60880 από 12/1/2018 έγγραφο του Ε.Φ.Κ.Α., στις περιπτώσεις επιστροφής ποσών που παρακρατήθηκαν υπέρ υγειονομικής περίθαλψης θανόντων συνταξιούχων, ισχύει:
Εάν δεν καταβάλλεται σύνταξη, η επιστροφή κρατήσεων υγειονομικής περίθαλψης κατά τις διατάξεις του άρθρου 2 του Ν.4501/2017, θα γίνεται στους νόμιμους κληρονόμους του συνταξιούχου που απεβίωσε, είτε εξ αδιαθέτου είτε εκ διαθήκης.
Στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει να αποδεικνύεται στην υπηρεσία, η ιδιότητα του κληρονόμου με τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
Στην περίπτωση που δεν έχει δημοσιευτεί διαθήκη: πρόσφατο πιστοποιητικό περί μη δημοσίευσης διαθήκης, πιστοποιητικό πλησιέστερων συγγενών, πιστοποιητικό περί μη αποποίησης κληρονομικού δικαιώματος (υποβάλλεται από όλους τους δικαιούχους).
Στην περίπτωση που έχει δημοσιευτεί διαθήκη: αντίγραφο της διαθήκης, πρόσφατα πιστοποιητικά περί μη προσβολής/αμφισβητήσεως του κληρονομικού δικαιώματος και περί μη δημοσίευσης άλλης/νεότερης διαθήκης, πιστοποιητικό περί μη αποποίησης του κληρονομικού δικαιώματος (υποβάλλεται από όλους τους δικαιούχους).
Εάν υπάρχουν περισσότεροι του ενός δικαιούχοι, η αίτηση για την απόδοση των αναδρομικών θα υποβάλλεται είτε ξεχωριστά από τον καθένα είτε από έναν, νόμιμα εξουσιοδοτημένο να ενεργήσει ως εκπρόσωπος των υπολοίπων.
Επισυνάπτεται υπόδειγμα αίτησης που θα υποβάλλετε στην Υπηρεσία μας, την οποία μπορείτε να κατεβάσετε πατώντας εδώ:
Η Πρόεδρος Δ.Σ.
Περίπτωση 3η
Επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων σε δικαιούχους - Λοιπές Αιτήσεις
Περίπτωση 3Α Επιστροφής αχρεωστήτως e–Παραβόλου σε ΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ
Για την επιστροφή αχρεωστήτως εισπραχθέντων ποσών από e-παράβολο απαιτείται η αποστολή των κάτωθι δικαιολογητικών από τον/την κάτοχο-εκδότη στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Αίτηση για επιστροφή e-παραβόλου , θεωρημένη απαρέγκλιτα για το γνήσιο της υπογραφής μέσω Gov.gr εφόσον δεν υποβληθεί ιδιοχείρως (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 2Α)
Φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας (μόνο για την περίπτωση ιδιόχειρης υποβολής).
Φωτοαντίγραφο απόδειξης πληρωμής του e-παράβολου.
Φωτοαντίγραφο του e-παραβόλου από τη ηλεκτρονική πλατφόρμα του TAXIS-NET
Φωτοαντίγραφο βιβλιάριου λογαριασμού στην Εθνική τράπεζα (ή άλλης τράπεζας) που να αναγράφεται το ΙΒΑΝ, με πρώτο δικαιούχο τον/την κάτοχο του ηλεκτρονικού παραβόλου.
Βεβαίωση από την εφορία που αφορά το e-παράβολο
Περίπτωση 3Γ Επιστροφής αχρεωστήτως e–Παραβόλου σε ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ
Για την επιστροφή αχρεωστήτως εισπραχθέντων ποσών από e-παράβολο απαιτείται η αποστολή των κάτωθι δικαιολογητικών από τον/την κάτοχο-εκδότη στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Αίτηση για επιστροφή e-παραβόλου , θεωρημένη απαρέγκλιτα για το γνήσιο της υπογραφής μέσω Gov.gr εφόσον δεν υποβληθεί ιδιοχείρως (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 2Γ)
Πιστοποιητικό-Βεβαίωση Εκπροσώπησης
Φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας (μόνο για την περίπτωση ιδιόχειρης υποβολής).
Φωτοαντίγραφο απόδειξης πληρωμής του e-παράβολου.
Φωτοαντίγραφο του e-παραβόλου από τη ηλεκτρονική πλατφόρμα του TAXIS-NET
Φωτοαντίγραφο βιβλιαρίου λογαριασμού στην Εθνική τράπεζα (ή άλλης τράπεζας) που να αναγράφεται το ΙΒΑΝ, με πρώτο δικαιούχο τον/την κάτοχο του ηλεκτρονικού παραβόλου.
Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Β.4/11968 από 29-5-2014 Απόφαση Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, το ωράριο εξυπηρέτησης καθορίζεται ως εξής:
Τμήματα Παροχών ασφαλισμένων ΕΛ.Α.Σ & Π.Σ. (Τ.Π.ΑΣ. – Τ.Π.Υ.Α.Π. – Τ.Π.Υ.Π.Σ.) Καθημερινά από 12.00 έως 14.00
Τμήμα Συμπληρ. Παροχών Υγείας (Κλάδος Υγείας Υπαλλήλων Αστυνομίας Πόλεων) Καθημερινά από 08.00 έως 13.30
Γρ. Διοικητ. Υποστήριξης & Αρχείου (Ηλεκτρ. Πρωτόκολλο – ισόγειο) Καθημερινά από 07.30 έως 15.30
Οδηγίες για την Έκδοση Φορολογικής Ενημερότητας για πληρωμή Εφάπαξ Βοηθημάτων